Det går i ett hela tiden här hemma

Idag var vi på BVC med Tuwis hon var nu 76cm lång och vägde dryga 8300g, hon är ganska lång som sagt och ligger i längd som en 14månaders men hon är väldigt smal fortfarande. Skulle hon ligga i jämnvikt och längd så skulle hon antingen va 2kg tyngre el 5cm kortare, lite roligt men hon följer sin kurva så allt är bara bra.

Efter BVC åkte vi och handlade och när vi kom hem var Tuwa såå trött att jag la henne på en gång, jag började då ta tag i städning här hemma och även matlagning. Jag har nu gjort pannbiff och sås potatis och grönsaker till henne, det var hela 13st matburkar inte dåligt. Så nu tar jag igen mig i 5min i soffan ska snart ta tag i det nya "barnrummet" det som vi kommer ha som lite alltiallo rum framöver, just nu är det bara en massa skit inpackat så det finns å göra.

Sen kommer David hem vid 18.00 så då ska maten stå klar, så väldans mycket tid har jag inte på mig, känner inte alls för att stå i köket igen har ju bara vart där nu i 2h men men även vi måste ju få mat.
Idag blir det kött med gräddsås och potatis, grönsaker och till det svartvinbärsgele´och inlagd gurka jummie :)

Tog bilder förut när Tuwa åt blodpudding alldeles själv medans jag lagade maten, jag hade inte riktigt tid att mata så jag lät henne hållas och hon tyckte det va super kul vilket ni kommer se haha...... Efter maten var det bara att slänga henne i badet ngt hon inte uppskattade lika mycket men puddingen måste ju bort och hon hade det överallt så det va inte mycket att orda om. Hittar självklart inte kabeln just nu så jag lägger in bilderna senare...

Nu kollar hon på Råttatouille så för tillfället är det ganska lugnt :)

Puss

Kommentarer
Postat av: Linda

Mmm Yummie god mat ni ska äta!

My darling har kort ugnsstekt lax & kokt färskpotatis med gräddfilssås tills jag kom hem nu=)

Gulligt va?

Ser fram emot bilderna på TuwisL

2008-08-05 @ 17:41:32
URL: http://gullmalva.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det är ju en liten blivande modell det där, det fattar ju vem som helst...=)Kram!

2008-08-05 @ 21:06:56
URL: http://svansens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0