Bad, bad å ännu mera bad

Som sagt igår va vi å badade på Småängenscamping/bad, det va i sjön Lien som vi badade och solade vid.
Massor av folk men det hindrade inte "kängurun" Sanna från att blotta sin blek feta kropp, va ganska skönt faktiskt att skita i vad andra tycker å tänker. Ngt jag brukar ha svårt att göra när man blottar sig så, men sen hade jag ju Tuwa som en skydds sköld framför mig så alla skulle se vad jag har för "ursäkt" till min vackra buk haha

Tuwa va jätte duktig och busade omkring i sanden och även i vattnet för den delen, jag trodde hon skulle va rädd och tycka det va otäckt och kallt eftersom hon bara badat i pool och bassäng tidigare, men inte då hon vadade glatt i :)

Emma filmade oxå en hel del och vi lyckades få på film när Tuwa ställer sig upp helt själv utan att hålla i ngt och faktiskt stå så jätte länge, jag vart så glad och stolt att på filmen hörs ett tydligt: FILMA DÅ FÖR I HELVETE haha

Dagen spenderades likadant som igår på stranden men vi vart inte kvar lika länge idag då det helt plötsligt vart helt svart på himlen och vi fick jävligt bråttom att packa ihop innan vi skulle bli sjöblöta. Sen måste jag erkänna att jag är barnsligt rädd för åskan, det är jätte otäckt tycker jag och vill helst ligga nerbäddad i sängen när den härjar...

Kvällen spenderades med damsugaren och moppen i högsta hugg så nu skiner det här hemma, jag har tom bytt alla lakan i sängarna så Tuwa fick ta sig ett bad innan läggdags och nu ska jag bara få david till att göra likadant. Det är en grej jag har att man går inte å lägger sig "smutsig" i nya lakan man måste alltid duscha el bada innan. Annars försvinner den där lyxiga känslan el vad säger ni?!!

Puss




Kommentarer
Postat av: Hanna

Guuud va mysigt. Vågar knappt säge de här, men jag har inte badat än i år!!!

Ibland vill jag ha en hel drös med ungar och ibland när E är som värst så tänker jag att jag aldrig ska utsätta mej för en till! Men för att svara på din fråga så hade vi nog tänkt börja strax innan jul, men man vet ju aldrig hur lång tid de tar och så....

2008-07-28 @ 14:10:51
URL: http://svansens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0