Min karl e en riktig man.

Vaknade ganska sent idag strax efter tio va klockan då David slet upp mig ur sängen. Han skulle på möte med nya jobbet och folk från servera, han har fått fler och fler arbetsuppgifter och ska nu sitta med i marknadföringsgruppen, sen fick han bestämma vart kranarna ska sitta osv. Han är helt överlycklig och tycker det är skit kul att få va med från början på ett ställe och kunna påverka hur det ska se ut och vilka produkter de ska ha.
Efetr alla möten kom han hem en snabbis och vi åkte å åt, sen bar det iväg till nkpg och jobba på bishop hela dagen/kvällen, han är för söt han sliter baken av sig för oss (and he LOVES it haha).

Jag spenderade mesta dagen med att va hemma hos mamma, Tuwa badade massor och busade för fullt. Vi gick hem en sväng till mig för att hämta mina gardinstänger som Rune skulle hjälpa mig korta av. Tuwa busade då runt vid datorn och mamma/mormor sa då till henne på skarpen att ajaj så får man inte göra, Tuwa var super ledsen och vägrade titta på mormor och skrek så fort hon tog i henne.
När jag el David säger ifrån och så ASGARVAR hon åt oss, hmmm vad säger det??!!
Visserligen är hon lite liten ännu och förstår inte men hon märker ju att vi blir sura och det skiter hon fullständigt i, kommer bli ändring på det när hon blir tillräckligt gamal för att förstå vad man säger. Jag kommer va hård men rättvis, är hon snäll och uppför sig kommer hon nog få allt hon pekar på (tyvärr e jag såå svag så) men om hon beter sig illa blir det inget!

Finns det ngt värr än när man är i en butik och ungarna skriker under hela tiden föräldrarna är i butiken??! Jag fattar inte hur de orkar och så pinsamt för de som föräldrar, ta bara nu när jag va på Ikea, två ungar som skrek ikapp och föräldrarna bet ihop för att inte bli vansinniga men tillslut rann det över å pappan röt i. Alla glodde ju såklart och den sitsen vill jag inte hamna i, kan inte Tuwa bete sig då får vi skaffa barnvakt vid de tillfällena!

Nu - ett glas vitt :)

Puss

Kommentarer
Postat av: Carolina

Aa, jo fast du ska veta att det inte alltid är massor av folk här. Oftast sitter jag mest själv också. Men nu har jag tagit mig i kragen, tycker att både jag och den lilla damen behöver träffa lite folk. :-)

När du har fått ordning kanske vi skulle kunna ta en fika... Roligt för både oss och tjejerna kanske. Du kan ju fundera på saken :-)

Kramar!

2008-07-23 @ 21:00:34
URL: http://iiinas.blogg.se/
Postat av: Hanna

E är i en sån tid nu då han vill bestämma ALLT! När vi va på maxi ville han ha en liten kundvagn och dra själv, vilket han fick såklart. Vi la i lite varor i hans vagn ibland för att han skulle få känna sej stor. Sen när vi kom hem frågade R mej varför jag köpt batterier, jag trodde de va du sa jag. E hade givetvis lagt i både de ena och andra i sin vagn när inte vi sett och R trodde de var jag och jag R.... En jävla massa märkliga varor fick vi i alla fall, hahaha!

2008-07-24 @ 09:41:17
URL: http://svansens.blogg.se/
Postat av: Linda

Men om ungarna beter sig så i affären då tycker jag att det är föräldrarnas uppfostran det handlar om!

Det är ju inte barnens fel...

Felicia har kommit in i riktig "tonårstrots" nu..fast lite tidigare=)

Oj oj vad vi tjaffsar om Allt, så fort hon inte får som hon vill.

Det gäller att inte gemed sig bara...o det kan vara väldigt svårt ibland, om man vet att det blir tyst om de får som de vill..

Ja knepigt det där!

Kram

2008-07-24 @ 13:17:17
URL: http://gullmalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0