Ska inte barn sova så här dags??!!

Sitter nu i soffan å har försökt att få Tuwa att sove minst 3ggr tidigare, hon total vägrar, varför ska hon sova för när mamma är vaken...Det gör ju inte saken bättre att jag tvättar hennes favorit gosedjur HEFFA ni vet Heffaklumpen, hon har 2st men hon suger så dant på öronen å snabeln att det luktar skit om dem så jag va tvungen att tvätta båda två.
Hoppas torktumlaren är klar snart :)

Till saken hör att Tuwa knappt sovit ngt på hela dagen och det händer aldrig, normalt vaknar hon vid 8.00 är vaken i ca 2-3h sen somnar om å sover ca 1,5-2,5h till, sen är hon vaken tills på eftermiddagen typ vid 16-17 tiden å sover ytterliggare en gång typ 1-2h....å idag har hon inte ens sovit 2h på HELA dagen och hon är fortfarande vaken och verkar super pigg..

Jag är absolut inte det (pigg alltså), vart klar med hallen idag så nu är det bara ett rum kvar. Jippie trodde aldrig jag skulle bli klar :)

Nu skulle jag bara vilja lägga mig i sängen med hemma poppade popcorn och min goda drink jag gjorde förut på vattenmelon som nu ligger i frysen å väntar på mig...Men men det får vänta skulle va skönt att få lite egen tid innan jag tänkte somna typ kolla på satc å bara va, hade ju tänkt å somna tidigt idag oxå el tidigare än normalt ivarje fall typ tolv skulle va perfekt tid å nanna på...

Nu- min dotter lever rövare så bäst å ägna all uppmärksamhet på henne istället, det har tagit ett tag nu å skriva det här inlägget då Tuwa gärna vill hjälpa till :)

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0