BVC

Det var inte med glädje jag vaknade i morse klockan 10.30 Tuwa var nämligen vaken från 00.45-04.00 och var hur pigg som helst eftersom hon mer el mindre sov hela dagen igår.... ngt som jag INTE var då imorse...
hur som helst upp kom jag och piggnade snabbt till och vi begav oss iväg till BVC....lilla gumman hade växt hela 3cm och är nu hela 74cm lång och väger 7675g så kurvan går upp på vikten och inte ner som sist :) Hon äter som en häst vår älskade Tuwa och hon får bara hemma lagad mat så konstigt vore väl om hon inte gick upp lite extra nu....men tjock det kommer hon nog aldrig bli hon har helt enkelt den där smal genen som jag saknar haha

Mat åt vi därefter på NO:1 här i Finspång vi tog plankan i tron om att den skulle va åtminstonde lika god som sist vi åt den på kvällstid men ikke...idag var den gjord på utbankad fäskfile´så glöm tanken på att få köttet rare el medium här var det well done som gällde för hela slanten..dessutom hade "kocken" hällt en massa grillkrydda över köttet och såsen inte gott alls...tacka vet jag min egna planka som smakar nästan exakt som den berömda på BACCHUS i Norrköping jummie...Dessutom var jag väldigt nära på att anmärka på deras plankor...de är INTE nya de är inte ens gamla de är från STENÅLDERN el de ser mer ut som kolbitar såååå använda och "grillade" ....haha lite roligt faktiskt jag skulle skämmas att servera mat på dem, men annars brukar de ha väldigt bra mat :)

Eftermiddagen vart lugn väääldigt lugn D sov/tittade på tv och jag låg och läste i säkert 3h.........Camilla Läckbergs Olycksfågeln den e super bra och jag är på slut spurten nu....

Kom just hem från Vibis så snart ska jag börja laga Tacos mums, trodde först inte det skulle bli ngn mat här hemma ikväll då D tydligen inte skulle äta ngt mer idag....vi har ju inte ätit sen NO:1 så jag börjar bli varga hungrig....men efter lite övertalning ville även D har mat ikväll, ja menar Tacos är ju inget man direkt ställer sig och lagar till sig själv......

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0