En helt vanlig måndag

Idag vart det IKEA med syster och våra tjejjer, köpte mest små saker och det jag var där för mina väggdekorationer.
Så imorgon ska jag försöka få dem på plats hoppas det finns bruksanvisning då jag är helt kass på att få sånna på rätt plats så det ser snyggt ut. På kvällen lämnade vi Tuwa hos mormor en stund så jag å D kunde åka iväg och äta bara vi, eftersom vi bor i världens minsta håla så finns det inte så mycket vettiga ställen att dinera på så det fick bli hotellet där vi vet att det smakar bra.

Vi var ju på china här om dagen å det smakade skit vidrigt, antar att det inte är meningen att man ska äta där heller för de hade ingen musik i bakgrunden och borden å stolarna såg värr ut än på den sunkigaste loppisen ni kan tänka er.
D åt vanlig china mat och det smakade väl som det skulle men jag som inte är så förtjust i det tog planka, snacka om misstag. Den var utbankad som en lövbiff å det roliga var att jag frågad om man kunde få den medium å servitören sa bara: ja ja, så jag trodde ju det va en riktig köttbit men ikke. Den var så welldone den bara kunde bli å med tanke på tjockleken så gick det inte att göra ngt annat om den inte skulle serveras rå. Beasåsen var så vattning å rinnande att det mest såg ut som en fiskdamm i mitt potatismos och den liknade sparrissoppa. "Servitören" va sjukt seg och jätte nervös (tror det tom var ägaren som serverade oss) och det tog säkert 10min innan vi fick vår dricka (tilläggas bör att vi var de enda ätande gästerna då). Då om ngn gång tänkte jag på hur mycket musik i bakgrunden gör att man inte tänker på om maten tar lite extra tid + att vi hörde allt som bordet bakom oss talade om och det ekade dessutom. Till tuwa hade vi beställt vanliga köttbullar sås å potatis å hon blåvägrade äta så vi smakade för att visa hur gott det va å både D å jag höll på å spy, köttbullarna smakade vidrigt inte ens likt köttbullar utan mest gammalt och ruttet. Jag lämnade tbx hennes tallrik på en gång och sa vänligt med bestämt att det smakade vidrigt och att vi inte villa ha ngt annat istället.
Summa sumarum de enda restaurangerna i Finspång värda ett besök är alltså Hotellet och självklart hos oss på O´Learys :)

(Btw sorry Hanna att jag inte tog med dina hyllor till Ikea men det var lite omväg att åka förbi Nkpg innan, förlåter du mig ;) )

Nu har jag skrivkramp av allt klagande så jag ska ta mig ngt att dricka å hoppas karln kommer hem snart igen så vi kan fortsätta vår lediga mysdag :)

Puss

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hehe, helt lugnt! Dem pryder nu E:s vägg istället=) Fan, vad bra att du sa till! Annars är det ju så typiskt svenskt att bara nicka och säga att det var jättegott, trots att de smakar skit! Kram!

2008-10-28 @ 13:50:02
URL: http://svansens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0