Dagis

Har jobbat tidigare idag och då det var ganska lugnt sysselsatte jag mig med att göra iordning i öl/spritförrådet, det tog säkert 4h kan jag säga och fanken va slut jag blev.

Tuwa går den här veckan på inskolning till dagis, det har gått super bra och jag tror inte det kommer bli ngr problem med henne utan tvärtom hon verkar älska det. Hon är ju inte blyg hon så hon kröp omkring och alltid först till de äldsta barnen och busade. Äta fick hon även göra idag och jag tror hon åt mest av alla barnen även fast hon är yngst haha men jag hade redan sagt till fröknarna att hon är glad i mat men det syns verkligen inte, de blev nog lite snopna ändå över huur mycket hon åt .... Min dotter är en sån duktig flicka :)

Nästa vecka ska hon va själv på måndag och tisdag i två respektive tre timmar och resten av veckan ska hon börja gå som vanligt. Hon kommer förmodligen gå mellan 9.30 till senast 14.30 å i särskilda fall lite mindre och även längre ngn dag i månaden om David och jag måste jobba samtidigt. Men jag tycker det är nyttigt att hon får gå på dagis de lär sig så mycket och det är ju super kul att ha så många kompisar att leka med hela dagarna :)

Just nu sitter jag i soffan och kollar på Sing A Long och funderar på om jag ska ta ett glas vin och mysa ner mig i badet, är ganska trött efter dagen och Tuwa sover förhoppningsvis för natten. Jobbar hela helgen så det är lite segt att gå upp tidigt imorgon men men sånna smällar man får ta i den här branschen. Jag sa tidigare att jag aldrig skulle ha ett jobb där jag jobbade helger men nu när man väl har ett känns det inte så farligt, jobbet är så himla kul i sig så det känns inte som ett jobb tillskillnad från ett där man vänder papper hela dagarna. Det enda tråkiga är att D och jag jobbar om varann så vi ses knappt ngt och då är det endå D som gör schemat....hmmm han kanske inte vill umgås med mig, den tanken har inte slagit mig haha

Nu - bad och rödtjut

Puss

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha! Jag fick läsa tre gånger, mitt pucko, innan jag fattade att de va jobbets spritförråd=) Jag undrade hur mycket sprit du och D har egentligen=) Homemade, de är bara att marinera och slänga i ugnen=)Kram!

2008-09-05 @ 21:54:06
URL: http://svansens.blogg.se/
Postat av: Hanna

Kul med dagis förresten! De utvecklas så galet mycket där! Kram!

2008-09-05 @ 21:55:18
URL: http://svansens.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hmmm, fettet vet jag inte riktigt. Jag brukar ha en originalmarinad som jag sen kryddar. Brukar ha mängder av grillkrydda, lite honung, ibland vitlök och i så fall kanske en 5 klyftor, lite ingefära, och sen en vätska som gör smaken rökig, den är asdryg så det behövs bara ett par teskedar. Men jag har inget recept, så de smakar olika varje gång=) Jag brukar ta de jag har hemma helt enkelt! Kram!

2008-09-05 @ 22:11:30
URL: http://svansens.blogg.se/
Postat av: Carolina

Va kul med dagis för Tuwa! Roligt att hon trivs :-) Låter som hon och Nattis är vädligt lika... Hon älskar också andra barn och är jätte glad i mat! (förutom när hon är sjuk) Det har hon nog fått efter mamma ;-P

Jag har slängt in en bild på skorna i min blogg, hojta om du vill ha en bild på Nike skorna med!

Kramar!

2008-09-06 @ 11:09:20
URL: http://iiinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0