Bedövning, lagning och dyr nota

Äntligen har bedövningen släppt och jag åt första gången på hela dagen strax efter 19.00, en macka från Sandys blev det. Jag har inte ätit där sen jag själv jobbade på Sandys då när den låg i Filmstaden i Norrköping, sedan dess har jag saknat deras goda subs. Men jag blev faktiskt lite besviken, de var mycket godare på "min tid"!!

Då hade vi alltid  en färdigblandad "dressing" på alla subs som bestod av senap, majo och creme fraise (hur stavas det??) men den fanns inte längre utan nu kletade de bara på lite senap och creme fraise, men majo hade de inte alls å det var den ingrediensen som gjorde hela "dressingen". Dessutom fanns det jätte goda varma blandningar bla mexican beef?! och ngr till, jaja struntsamma men jag saknade det gamla konceptet,

Därför har jag nu kommit på att jag lika gärna kan göra samma subs hemma som jag äter där! Tänk att de skulle ta mig nio år att komma på ngt så enkelt haha

Annars var jag som sagt hos tandläkaren idag och fick ett hål lagat, David var oxå där och drog ut en visdomstand så vår gemensamma nota låg på nästan 3000:-  inge kul alls. Men jag funderar på att byta tandläkare (går till privat idag) då min syrra går till ett ny öppnat ställe där det är mycket billigare. Vi var båda på en undersökning i höstas och hennes var 300:- billigare än min och då gjode vi exakt samma undersökning så jag vore ju dum om jag inte byter.

Efter tandläkaren åkte vi till Busfabriken med Tuwa, hon va helt salig över allt som fanns att busa med. Vi var överallt och ingenstans och jag kan lova att mamma och pappa hade lika kul som dottern. Milla, Bobbo och Leoni kom strax efter oss och jag har nog aldrig sett en så lycklig och glad tjej som Leoni, hon var fröken bus personifierad :)
Vi ska snart dit igen och det kommer bli ännu roligare när de blir äldre och kan/vågar göra mer än nu när de ännu är lite för små för att kunna utnyttja det till fullo.

Just det jag lyckades förstöra mitt nya linne som jag  tog på mig för första gången idag, jag fastnade i en slags rutchkana, typiskt min tur :(

Jag hade tyvärr ingen kamera med mig men Bobbo tog ngr bilder med mobilen så jag hoppas de skickar dem till mig så jag kan visa er imorgon.

Imorgon blir det jobb och sen träning med Linn på kvällen, har fortfarande inte hittat ngr träningsskor så jag får ha min sletna så länge. Men jag är ju iofs inte där för att gå modevisning (tillskillnad från andra) utan för att svettas och bränna fläsk!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0