Mitt hjärtas gull är sjuk

Igår när jag tänkte bädda ner mig med ett Gossip Girl avsnitt (det jag såg idag), klockan var dryga 02.00 på natten, så hör jag ett hemskt skrik från Tuwas rum. Jag springer in och sladdar runt hörnen, Tuwa mitt har fått magsjuka och hon ligger där nerspydd hela hon. In i duschen med ungen och hon skriker högt av chocken, men inte mycket att göra hela håret var nerspytt. Hinner bara få rent henne innan hon spyr igen, som tur var i badkaret, väl klara lägger jag henne i henns andra säng medans jag bäddar rent. Undertiden kräks hon igen denna gången mest slem som tur var och dessutom kissar ner sängen då jag i min stress låtit henne ligga utan blöja.

Inte mycket att göra bara slänga in mer tvätt i maskinen och sen fortsätta med renbäddandet. Väl klar tyckte jag att Tuwa verkade må bättre så jag lägger ner henne i hennes spjälis och jag lovar hennes huvud hann inte nudda kudden innan nästa laddning kom å då va det inte lite. Duschen igen och ringde i panik till David och försäkrade honom om att jag inte ville stressa honom på jobbet men att jag hade det lite stressigt med allt. Efter det bäddade vi båda ner oss i soffan och bara mös, Tuwa skakade som ett litet asplöv och jag som mamma försökte va så beskyddande som jag bara kunde för att få henne känna sig trygg.

Mitt lilla hjärta det skar i mammas hjärta att se dig så hjälplös och frågande, mamma Älskar Dig och kommer göra Allt för att beskydda dig.

Idag mår hon lite bättre hon har inte ätit mycket men det lilla har hon fått behålla, nu sitter vi och ser på Melodifestivalen el som Agge kallar den "skitfestivalen" haha

Jag tål inte Carline af Ugglas men det är nog hittils den låten jag skulle lunna lyssna på utan att spy, ja jag gillar ju rockbruden som jag inte kan namnet på oxå :)

Förövrigt har jag hunnit stor städa och gjort riktigt fint här hemma, färgat håret och nu sitter jag å klurar på om jag ska ta tag i ögonbrynen med.
Jag "råkade" ju raka av mig halva ögonbrynet på nyårsaftonen (nej jag var inte full utan hade en ny ögonbryns kniv som jag inte tidigare fattat hur den fungerade, vet det nu) och nu har det nästan vuxit ut igen och blonda som de är syns de knappt till mitt svarta hår.

Bjuder på en bild av mitt hjärtas ägare:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0