Auktionen som jag INTE vann :(

Kom just hem från min syster där det var kalas för hennes dotter Leoni som fyllde 1år, vi hade jätte trevligt men det var inte det jag skulle berätta om. Väl hemma, efter att gett Tuwa mat och sussat henne sätter jag på tv`n och det är ett program om mödrar som korsammar. Alltså de ammar varandras barn, inte kanske det trevligaste.
Oki jag förstår om det är så att den ena mamman inte kan amma och man skaffar ngn som ammar åt en, el nej det gör jag nog inte men men. Det var inte mitt stora problem med programmet utan att barnen el bebisarna som de själva kallade dem, var minst 2-3år och det är INTE okej överhuvidtaget. Skit äckligt ju när ungen själv kan hoppa upp i ens knä dra ner tröjan och ta tag i tutten, hur fan tänker såna mammor??!  Men som sagt det var det ingen som ens reagerade på i programmet utan det som väckte uppmärksamhet och disskutioner var ju att korsamma, sjuka människor säger jag bara!!

I övrigt så är jag lite små bitter över att förlorat en auktion min vän Emma hade ang en oanvänd fodralklänning som jag jätte gärna ville ha. Självklart så är jag inte hemma när auktionen tar slut utan i bilen på väg till dagis. Så därför ber jag Emma själv buda åt mig, jag sa typ att hon kunde buda 240:- ngr minuter innan avslut och självklart hinner en annan kärring lägga 245:- å när Emma ska buda över åt mig är det försent. JÄKLA SKIT helt enkelt, hade jag vart hemma å märkt att den började stiga i priset och att de va fler som va på hugget hade jag säkert lagt 350:- för att va säker på att vinna den ...Men nu var jag ju inte hemma :(

Kan man muta tjejen som vann den tro??!

Saken är den att jag förlorar aldrig en auktion jag verkligen vill vinna, just för jag är så korkad så jag i slutet ser det som en sport å bara budar på å då ganska högt för att va säker på att vinna. Å när jag väl vinner så finns det ingen skönare känsla, att veta att ngnstans sitter ngn å tjurar järnet för att de just förlorat, själv får jag ett sånt lyckorus i kroppen att jag är lycklig resten av dagen. Dessutom har jag har en liten vinnar sång jag kör den närmsta timmen efter.

Den går som följer: Jag vann, jag vann tjohoo för jag vann , vem vann? jo det va JAG..

Å nu får jag inte sjunga den el känna det ruset jag så gärna ville uppleva idag, istället är det jag som sitter å tjurar här hemma å grämer mig över att va faan va jag inte hemma för. Vilket jag hade vart om det inte var för att David va tvungen attt jobba över så jag fick åka å hämta Tuwa själv grrr det är helt hans  fel, japp så måste det va!

Nu ska jg dränka mina förluster i sprit!!

P.S Jag hatar mobilt bredband, under den tiden det tog att skriva detta inlägg har jag fått återansluta 3hela ggr super irriterande!
Puss

Kommentarer
Postat av: Hanna

Amma är ok första året tycker jag, sen är det fan dax att sluta! Kram!

2009-01-28 @ 22:44:56
URL: http://svansens.blogg.se/
Postat av: Milla

Jasså du bloggar på du. har tänkt att det skulle va kul att skriva en egen blogg men jag tror ingen skulle va så intresserad av att läsa så då skulle jag nog snart tröttna. Det finns ju redan så många menar jag.

Ang ammnings inlägget så e det ju igentligen helt naturligt och säkert nyttigt ur en näringsmessig synvinkel. Men i dagens västerlänska samhälle passar det sig inte, tyckte det såg väldigt perverst ut! Nått som igentligen är ännu mer perverst och onaturligt när man tänker på det är att vi i vuxen ålder faktiskt dricker ett annat djurs "ammningsmjölk" Kossans! Inte för att vi hänger i spenarna direkt men ändå! Tänkte på det när de i dokumentären bjöd på männsklig bröstmjölk och ingen ville smaka. Oj då det här vart långt kanske skulle starta en egen blogg ändå, haha!



puss

2009-02-03 @ 22:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0