fy bubblan

Vart inte riktigt som jag hade tänkt mig idag skulle ju va såå himla produktiv men sen jag bestämde mig för att stanna hemma och inte följa med D in till stan så total dog min energi. vart sittande i soffan i säkert 1,5h innan jag orkade ta mig ut i köket å rosta 2st mackor med bara smör.
Anledningen till att jag inte följde med in var ju att typ 20min innan så somnade Tuwa äntligen hon hade levt rövare från 07.30 på morgonen och när hon tillslut somnade var klockan strax innan 11.00 och man vill inte väcka henne då tror mig det får man igen för senare då.

När Tuwa vaknade gick vi ut i solen och gick till affären för att gå hem till mamma och förbereda maten så vi kunde äta tillsammmans när hon kom hem från jobbet. Kassler, färsk potatis, kall sås och sallad såå sjukt gott :)
Efter maten så var både jag och Tuwa super trötta så vi släpade oss hem och upp för alla trappor å dök sen i säng båda två och sov från ca 18.00-21.00. Vaknade av att Tuwa skrek som en galning i sängen, förmodligen en mardröm hon drömmer så mycket nu och vaknar då och då av att ngt skrämt henne usch stackars mammas flicka.

Nu är jag super duper förkyld och mår skit, hostar så lungorna nästan hoppar ut, snorig blää och det känns som jag har små sår i halsen så ont har jag buhuuu stackars mig..ska ta en till kopp te och sen krypa upp i sängen igen och se på Camilla Läckbergs film Isprinsessan och om jag orkar även predikanten hyrde båda idag men har dem till på¨onsdag så det är ju ingen panik.
Jag har läst båda och är nog inne nu på min 4:e bok med henne och jag bara älskar dem, men risken är ju att böckerna är bättre de brukar ju va det när man själv kan skapa en uppfattning av alla karaktärer hur de ser ut osv och risken finns att man blir besviken av filmen men den risken tar jag :)

Några andra böcker som är sjukt bra är Stieg Larssons böcker speciellt triologin med bla "Män som hatar kvinnor", det var ju prat om att de skulle göra film av dem men har inte hört något mer nu ngn som vet??

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0