Bröllopsnatten...

Ja jag såg ju aldrig riktigt hela Du Är Vad Du Äter häromdagen så nu sitter jag bänkad framför reprisen. Det de hela tiden pratar om är bröllposnatten och hur nervösa och spända de är inför den. Detta tycker jag e hel konstigt jag menar de har ju vart tillsammans i flera år och har haft sex hela tiden mer el mindre så varför skulle man då va såå nervös för just den natten. Det är ju inte så att det är ngn ny man ska ha sex med som man inte redan känner utan å innan så varför skulle sexet bli så annorlunda just den natten?! Jag tror snarare att den blir värdelös just pga att man bygger upp sånna förväntningar och att man haft en så stor dag så man är helt slut och desutom lite på lyset. Vem orkar då ha det mest akrobatiska och sensuella sexet man ngnsin haft, gärna lite analt när man ändå e såå heta. Nej jag ska försöka att inte ha ngr större förväntningar när den dagen/natten kommer för då blir jag bara besviken.

Just nu har jag funderingar på att redan nu börja sy upp tärnornas klänningar då de kommer bli ett par stycken å man måste ju va ekonomisk och börja tidigt. Iofs har vi inte ens bestämt ett datum än men som sagt framförhållning är alltid bra, nu får de bara hålla vikten tills dagen stundar å det kanske inte är det lättaste. Jag är lite smått nyfiken på vad ett normal bröllop går loss på så är ni gifta får ni gärna dela med er av det :) Jag va nämligen inne på en sida där ett bröllop ungefär gick på 100000:- å då kostade vigselringarna bara 3000:- och klänningen 6000:- och mannens kläder hyrda. Den ringen jag vill ha går på 11000:- klänningen lär väl kosta mellan 8000-10000:- och om D vill hyra e inte säkert. Den utgiften vi spara in på är väl vigselring till D då hans förlovningsring är så bred så han får inte plats med ngn mer, men vi funderar på att sätta ngr diamanter i den istället... Ja som sagt det lär nog dröja innan jag får ngt bröllop dvs om inte pappa känner för att sponsra lite *smile*

Nae nu bara babblar jag på det jag igentligen skulle berätta var att jag har julstädat och pyntat hela dagen så nu lyser vårt hem så fint och skiner i glansen av alla ljus :)
Riktigt nöjd e jag faktiskt, skulle vilja haka på syster min å gå på party men D jobbar och jag vill inte be om barnvakt då vi ska ha personalfest på tisdag och jag hoppas på att få lite hjälp då istället :)

Puss

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vår budget slutade på 45 000:-. Bröllpsresa ej inräknad.

Den dagen vi gifte oss var vi enbart den närmaste släkten på ca 25 pers, vi bjöd då på La Mansion, den middagen slutade nog på 25 000:-.

Veckan efter hade vi en stor bröllopsfest för vänner (ca 50 gäster) då vi bjöd på buffé och så hade vi åkt till Tyskland och köpt sprit.



Jag kan verkligen rekomendera er att dela upp det som vi gjorde, då du får mer tid för varje gäst. Dessutom är du så uppe i högvarv den dagen ni gifter er att det är ganska skönt att få komma hem och bara ägna sej åt varandr där kring elvahugget. Vad kul at ni ska gifta er!!! Kram!



Förresten en annan sak är att ta lite varje månad då känns inte utgiftern lika mycket! Oj, blev vsst en halv uppsats....Puss

2008-11-29 @ 18:22:12
URL: http:// svansens.blogg.se/
Postat av: Linda M

Nu gumman så är jag snart på G igen...hehe

Men nu kan man läsa min blogg på www.cineron.se/linda

Kommer börja ordentligt efter tentan på tisdag...sista tentan på heeeela utbildningen... :-)

Kram

2008-11-29 @ 19:11:11
Postat av: Mickis

Hej! Vad roligt med bröllop. Jag å min sambo ska gifta oss i maj nästa år och vår nota kommer att sluta på ungefär 50 000:-. Det är ju mycket pengar men det känns verkligen underbart att bara få gifta sig :D Vi kommer inte åka på någon bröllopsresa, det får vi spara till ett annat år. Men maten är beställd från en firma och drickan ska vi handla i tyskland. Lokalen där vi ska ha festen blir en loge på landet och vi kommer att vara ungefär 50 pers. Lycka till med er planering! / Michaela.

2008-11-29 @ 21:38:38
URL: http://mittyraliv.blogg.se/
Postat av: Anna | Fru Puck

Du har helt rätt vad gäller förväntningarna kring bröllopsnatten. Det gjordes en undersökning för något år sen och det vanligaste är faktiskt att man inte ens har sex då! Man är helt utpumpad på energi och frälst av vad dagen erbjudit så man tippar... Ska ju själv skrida till altaret om tretton dagar så jag får ge dig facit i hand när det är avklarat ;)



Och vad avser kostnad så landar vårat, trettio gäster, på drygt 100.000:- exl. honeymoon. Det drar iväg rätt mycket på saker man inte räknat med så jag tycker du gör rätt i att börja i tid :)

2008-11-29 @ 23:40:05
URL: http://frupuck.blogg.se/
Postat av: Mickis

Hej! Haha jag är inte 18 år, utan 24...! Så nu börjar jag känna mig mer vuxen och speciellt sen vi fick barn! Har ni bestämt datum för erat bröllop?

2008-12-01 @ 13:28:32
URL: http://mittyraliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0