Magnus Betnér

I fredags så skulle vi fira vår 3års dag (ngn vecka försent) så David hade bokat biljetter till Magnus Betnér redan i juli, sviten på Elite Grand Hotel va bokad och det enda som var kvar för mig att göra var att ordna bord på ngn restaurang. Det va inte det lättaste kan jag tala om, jag är nog den mest kräsna personen i hela vår vänskapskrets el ja kan nog ta det så långt att jag e bland de petigaste i hela östergötland ;) hur som helst jag hade innan loggat in på alla restauranger jag kände till i nkpg som var värda att äta på ca 10st och det fanns ingen meny som föll mig i smaken. Var det inte ankleversås så var det svamp sörja till, men tillslut med lite tips från Linn så slog det oss att Athena har himla bra mat så det blev det efter mycket om å men..

Så vi började vår dag med att åka in till hotellet vid 15.30 då vi tänkte bubbla lite innan vi skulle på middag, vi började sakta men säkert å fylla upp karet som var sjuukt stort så vi fattade ju att det skulle ta ett tag. Första problemet var ju att få det rätt tempererat då det va antingen kallt el varmt, nästa problem: Faan vilken tid det tar å fylla upp det händer ju ingenting.

Efter ca 25min var det tillräckligt med vatten för att hoppa i, super mysigt och skönt vi satt å kollade på tv medans vi skålade i champagne och tyckte livet va gött. Efter 5min inser jag att vatten nivån nu börjat sjunka ganska rejält och först då inser vi el rättare sagt jag att "proppen" inte var i hahaha...vilka jubelidioter vi är....men men det vart ett ganska snabbt bad då tiden runnit iväg och vi tog en taxi till Athena. Maten var superb, jag åt oxfilé med klyftpotatis (skulle det vart men jag snodde davids råstekta potatis då det va mycket godare) och rödvinsås och två andra goa geggor. David tog lammet med hemmagjort vitlökssmör och det lilla av potatisen som fanns kvar :)

Vidare iväg till Luis De Geer och "showen", det var fullsatt skulle jag tro för jag såg inte en ledig plats ja kanske väldigt högt upp då. Han var bra men när han snöar in sig på politik skämten då hänger jag inte med el åtminstone uppskattar jag dem inte lika mycket som de om allmänna saker som han dotter.

Efteråt var vi så trötta att vi gick tbx till sviten och bubblade lite mer för att sen mysa ner oss i sängen och glo på film, en runda ner till Biskoparna blev det för att hämta drinkar men annars tog vi det väääldigt lugnt. Va jätte nöjd med hela kvällen och dagen därpå så väntade ju hotell frukosten på oss och den var Divine :)

Phew nu orkar jag inte skriva mer och ni orkar med alla säkerhet inte läsa mer, detta är ett typ exempel på hur jag inte tycker om när man skriver inlägg i bloggar lååånga och detaljerade med andra ord haha

Lite bilder på vårt rum tagna innan vi checkade ut så det va finare när vi kom om man säger så :)

Puss




Kommentarer
Postat av: Hanna

Fan, vad mysigt! Det är man värd som småbarnsförälder ibland! Kram!

2008-11-24 @ 21:36:27
URL: http://svansens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0