Förbaskade förkylning

Telefonen ringer..
Jag: JAAA
Emma: Hej det e Emma..
Jag: JAG KAN inte PRATA
Jag: JAG har ingen RÖST

Jag är så jäkla trött på att vara sjuk, nu har jag tappat rösten oxå så när jag väl ska prata får jag ta i med hela magen så jag skriker fram orden och vissa kommer inte fram alls utan som en viskning. Så nu har jag gett mig själv talförbud å det går väl sådär, jag är ju en person som är van att låta käften glappa så det är svårt att va tyst. Å hur kommer det sig att man alltid har så mycket å säga när man har tappat rösten mycket mer än när den är som vanligt?!

Jo just det jag måste visa er vår nya kille som vi ska adoptera, han bor nu hos en jourfamlij som tar hand om honom åt Örebros katthem. Han är bedårande men det kommer bli tufft han har knappt haft ngn kontakt med människor förutom nu då då han har sin joufamilj och fräser och spottar mest åt allt å alla. Men vi ska inte ge upp när han kommer hem till oss ska vi ge honom så mycket kärlek så han kommer tillslut bli som alla våra andra katter varit: Fruktansvärt tillgivna och kelna med mer ett hundbeteende än katt :)

Har ni ngr förslag på namn åt honom?!

Puss


Kommentarer
Postat av: Hanna

Åhhhh, så söt! Hmmm, namn, jag är inte så bra på sånt...

Kram!

2008-11-07 @ 14:15:04
URL: http:// svansens.blogg.se/
Postat av: Carolina

Åååh så söt! Mini Hitler kanske.. Haha nae jag vet inte. Våran långhåriga heter Pimpim. Tinto, Tito? Vad heter era andra katter?? :-)

Hoppas allt är bra! Kram!!

2008-11-07 @ 20:47:45
URL: http://iiinas.blogg.se/
Postat av: Carolina

Åh, va svårt! Visst är han jätte söt och självklart gör ni "en god gärning" om ni tar honom... Men tänk för guds skull på att det kan vara lilla Tuwa han biter nästa gång om ni nu väljer att ta hem honom. Jag skulle nog tänka till 2 ggr och troligtvis välja en kattunge från det andra stället du nämnde. Dom behöver ju också ett hem :-) Och kanske är det bättre för den där lille killen att hamna hos någon som lever ensam och utan andra katter.

Lycka till iaf :-)

Här kämpas det på med vovven ist, men det går bra tycker jag! han blir mer och mer hund för varje dag! Hur länge hade ni eran hund inna du kom på att du inte va någon hundmänniska? :-) (bara nyfiken)



Kramar!

2008-11-07 @ 21:26:14
URL: http://iiinas.blogg.se/
Postat av: Linda

Ååå så fin!

Devil kanske?

;)

Det heter en av våra..

Hihi våra är också mer som hundar, går man på promenad så visst sjutton ska de med..går på rad efter:)

Å inne går de efter hela tiden, sitter & väntar utanför toa dörrn om man är där..

Men de är goa, hoppas på kattungar snart.



Men trodde inte du att du var allergisk mot katter??



2008-11-08 @ 07:46:59
URL: http://gullmalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0