Matdags

Sitter å googlar på olika recept tills kvällen, jag har ju lovat att ha middagen ståendes på bordet när mannen och min syster kommer hem. Hittills är jag inne på nudel wok med antingen kyckling l el lövbiff, jag har hittat två mumsiga recept med olika ingredienser men kan inte riktigt bestämma mig. Vilken av dem tycker ni ser godast ut? I recept 2 tänkte jag ha i olika wok grönsaker så den både ser och blir godare :)



Ingredienser
400 400 g glasnudlar
300 300 g lövbiff
1 1 knippa färsk koriander
1 1 orange paprika
1 1 röd lök
1 1 dl sesamfrön
1 1 lime, saften
1 1 dl sweet chili-sås
salt och malen vitpeppar
olivolja



250 g nudlar
500 g kycklingbröst
1 knippa salladslök
1 tsk färsk ingefära
3 klyftor vitlök
1/2 stk färsk chilipeppar
3 msk solrosolja
3 msk sojasås
1 1/2 msk citronsaft
färsk Legro koriander


Bild och recept 1 är hämtat/lånat från www.recept.nu
Bild och recept 2 är hämtat/lånat från www.recept.se
 
  
  
  
  
  
  
  
  
  

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hmmm, jag röstar nog på ettan i alla fall=)

2009-01-13 @ 21:13:15
URL: http://svansens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0