Pappa, inte så dum han inte..

Ja visst är de bra att ha många gånger, men måste de alltid veta bäst och få en känna sig såå liten. Jag ringde honom förut just för att jag ville ha lite råd ang bilar som vi tittat på, han sa väl som jag igentligen redan vet själv att det är bäst att vi inte rusar in i ngt köp utan att vi tänker till både en och två ggr innan vi slår till.

Sen om man ska hård dra hans tyckande så skulle vi nöja oss med den vi redan har eftersom man bara går back på bilaffärer och våran ändå inte är så dum.
Vi tänker dock mer i de banorna att om vi säljer den nu så får vi igen det vi gav för den för ett år sen och på så sätt lösa det lånet och sen titta på en ny bil och teckna ett kanske mer förmånligt lån än det vi har idag.
Han höll iofs med om att det inte va en så dålig ide bara vi vet vad vi har för ekonomi och har råd till det, vilket vi då skulle ha å då utan att gå på knäna förstås :)

Så nu blir det nog att vi säljer vår bil och blir skuldfria ett tag innan vi går på´t igen, som sagt det är ju köparens marknad nu och bilar finns det gott om. Bara så typiskt mig att snöa in på just en bil som bara är så bra när det säkert finns en likadan om ngr månader vi kan köpa å det utan att åka Svedala runt dessutom.

Ja jag va ju super positiv i början av vårt samtal men så tog pappa ner mig på jorden och jag håller faktiskt med honom, men ibland vill man bara ha å ha å att det ska gå så lätt ..haha dags att växa upp lite....kanske....el jag har ju alltid pappsen som övertalar mig till det rätta i slutändan så jag kan fortsätta leva i lala-land ett tag till :)

Hur som helst är bilen vi kikar extra på och förmodligen kommer köpa en Toyota Corolla Verso å så här ser den ut :)



Bild lånad från www.bytbil.se

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jättefin! Vi har ingen kombi vilket suger när man har barn, men ny bil för nog vänta nått år.

Puss!



Förresten bloggträff på måndag, kan du?

2009-01-20 @ 21:25:15
URL: http://svansens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0