Bjudning.

Det vart tillslut båda rätterna och teriyaki marinerade kycklingfileér vid sidan av, alla tyckte det vart super gott så det va trevlig.
Med alla menar jag min sambo, min syster, min bror och flickvän Amanda och min mamma och hennes man, jag har en grej av att alltid bjuda in på spontanmiddagar och då gärna med mycket mat och att alla är bjudna. Kanske inte va helt rätt dag att göra en bjudning ikväll då jag va barnvakt å allt men det ordnarde sig bra ändå. Jag började redan med maten och alla förberedelser vid halv fem och maten stod på bordet ca 19.00 så nu är jag helt slut.

Att va barnvakt gick faktiskt över förväntan, Leoni sov mer el mindre hela natten och vaknade till endast vid halv sex på morgonen då det bara va att stoppa i nappen så somnade hon om. Sen vaknade hon igen vid halv åtta men jag va så trött så jag provade igen å ploppa i nappen och det funkade så vi gick upp vid 9.00 istället. Tuwa däremot tog sovmorgon som vanligt och öppnade sina vackra ögon framåt tio tiden.

Lite smått stressigt vart det dock när båda va super hungriga och skulle ha mat samtidigt, som tur var äter Tuwa helt själv men kladdar gärna i slutet när hon börjar bli mätt så det lite övning fick jag.

Nu ska jag mysa ner mig i soffan med ett glas rött och hoppas på att min karl kan söva dottern snart, just nu sitter hon nämligen och mumsar kvällsmat.


OBS!! Uppdatering 21.56 Tuwa sover :D och det va jag som la henne inte David han kollade i nya H&M katalogen och kryssade i vad han ville ha.... haha

Puss

Kommentarer
Postat av: Hanna

I love spontanmiddagar! Alla får alltså komma, glöm inte att säga till nästa gång;) Kram!

2009-01-14 @ 16:00:26
URL: http://svansens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0