Idag har jag svettats som en griseknoa på jobbet

Det står verkligen still ute, Tuwa sitter i sin favvo stol och äter filmjölk samtidigt som hon slaviskt kollar på Boog&Eliott. Själv har jag en riktigt latmask dag, jag orkar/vill inte göra ngnting utan skulle helst bädda ner mig i sängen och bara va tills jag tillslut somnar ikväll efter So you think you can dance. Men som alla vet som är föräldrar till småttingar så får man inte alltid som man vill, man måste orka laga mat och leka och allt som hör därtill även fast man har en jobbig dag då både rygg och fötter värker.

Jag var hos barnmorskan idag på morgonen och jag är nu i vecka.22 så barnen är ca 19cm långa och väger ca:500g tror jag det var. Mitt blodvärde hade sjunkit men det var tydlgen ingen större fara men jag tänker börja äta järn tabletter snart så jag orkar med dagarna, jag har ju trots allt dubbelt upp i magen och hjärtat mitt pumpar ju för fullt nu.
Bm lyssnade även på de små och efter lite lirkande hittade hon bådas hjärtljud, det är lite svårare att hitta när de är två för man kan ju lätt blanda ihop dem och tro att man hör båda men bli lurad för det bara var den ena hela tiden.

Just det nu har vi vart och vaccinerat oss oxå inför vår Thailand resa nu i juli, jag fick inte ta samma spruta pga graviditeten  som Tuwa och David men den jag fick ska visst ge ett lika bra skydd men dock inte lika länge som deras. Efter det så hämtade vi ut lillans pass så nu har vi nog ordnat med allt innan avgång, den här resan har krånglat så dant så jag hoppas att allt ska gå bra nu och att vi får två underbara veckor ihop nu medans vi fortfarande är tre för när vi blir fem dröjer det nog innan vi orkar resa iväg ngnstans :)

Jag ska försöka att uppdatera här inne lite oftare nu mest för min egen skull så jag kan ta fram och läsa senare när barnen är födda och jag blivit grå och gaggig ;)

Nu ska jag sätta på en tvätt och umgås med dottern.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0