Ibland blir det bara för mycket

Min dotter slåss och nyps när hon blir arg och inte får som hon vill, detta har hon aldrig gjort förut utan ngt hon börjat med de senaste månaderna. Oftast när hon är trött som hon visar det här beteendet och när hon gör det vet jag inte alls hur jag ska bemöta det, självklart blir jag arg och frustrerad. Jag vet inte alls hur jag ska få henne att fatta att så gör man bara inte, blir jag arg så blir hon bara provocerad att slåss ännu mer och det leder ju ingen vart.

Jag brukar säga till på skarpen så hon vet att det inte är okej och sedan ignorera henne om hon fortsätter, även att lägga henne i hennes säng om hon är så pass trött att det är ett alternativ. Men mest för att hon ska förstå att hon gjort fel. Oftast fungerar det och det tar bara ngn minut innan hon är snäll igen men häromdagen var hon förjäklig rent ut sagt, hon var helt vansinnig och inget jag gjorde var bra utan hon bara körde på. Tillslut var jag så slut och less att jag ringde mamma om hjälp så Tuwa fick åka och leka där hemma i en timme, under den tiden hann jag lugna ner mig och hon bli på ett bättre humör.

Tack mamma för du finns där när jag behöver dig och känner att jag inte räcker till ♥

Ngn som har ngr bra tips på hur man löser en konflikt med sitt barn när barnet är snart två år?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0