Länge sen?!

Ja det var ju över ett halvår sedan jag skrev ngt här inne men jag har helt enkelt inte haft någon lust el något vettigt att skriva om. Jo iofs så har ju två viktiga personer kommit till vårt liv Alwa och My, de föddes 19/10-09 och har hållit mig sysselsatt sen dess.
My kom först kl:23.18 och kom på första krystet vilket var helt oväntat för mig då jag krystade med Tuwa i ca:40min och My 1min, Alwa kom till världen 23.30 och kom på andra krystningen så även det gick snabbt och bra. My vägde 2255g och var 46cm och Alwa vägde 2780g och var 49cm lång, det är ganska ovanligt vad jag förstod att den som är minst kommer först men de har förmodligen bytt plats i slutet av graviditeten om man följde hjärtljuden på undersökningarna för då låg de tvärtom.

Själva värkarna kom 21.30 och då hade vattnet gått ca 1,5h innan, jag fattade inte själv att det var dags eftersom mina värkar med Tuwa var hundra ggr värre och nu gick det hur lätt som helst. Ingen bedövning fick jag så det är jag stolt över eftersom med Tuwa fick jag epidural efter 3dagar med förvärkar och tillslut blev det 12h värkarbete på förlossningen, lite skillnad från 1,5h värkarbete den här gången.

Båda två är jätte snälla barn och sover redan hela nätter och vaknar oftat inte innan 8.30 om morgonen, super skönt. Jag slutade amma efter ca en månad då jag inte orkade längre, jag fick sitta i nästa två timmar varje gång och ändå blev de inte mätta eftersom de inte orkade suga. Sen var det lathet från min sida för jag tycker det är skönt med ersättning pga att Tuwa aldrig amma eftersom hon inte tog bröstet och för att jag tyckte det var jätte obehagligt. Jag vet att man inte får säga så men jag grät av olust när jag skulle amma och jag blev på ett sätt äcklad vissa av gångerna, det kom helt enkelt inte naturligt för mig så då är det bättre att fortsätta med en annan lösning eftersom barnen känner av om du inte mår bra. Snart är de hela 4månader och då ska de få börja smaka vanlig mat och det ser vi verkligen fram emot, ju äldre de blir desto roligare att följa deras framsteg ♥

Kan tillägga att de är inte enäggstvillingar och det är super skönt att de kommer få helt egna identiteter och aldrig kommer blandas ihop :)


Idag har vi vart och köpt färg till vår skänk här hemma, jag har fått dille på att göra om och den första som kommer få en renovering är den. Vit ska den bli och jag hoppas det blir bra, får lägga upp före och efter bilder :)
Annars så vil jag göra om i vårt vardagsrum men jag vet inte hur el vad jag ska göra, soffan tar ju upp mer el mindre heela rummet så det finns inte så mycket plats för "renovering", hittills har jag tänkt att byta ut mattan och bordet till vitt el äggvit, funderar även på vad man kan göra med väggen men en fondvägg känns ganska passé!

Vi hade även besök av Linn och Henka en stund på kvällen det var trevligt om än lite kort, får ta en riktig kväll framöver :)

Nej ska ta och sova snart och så har jag tvätten som väntar på mig nere i stugan. Go natt



My och Alwa ca:6dagar ♥



My coh Alwa ngr minuter gamla ♥



Jag och Lilla My en sen kväll, syns tydligt på mig;)



"Tjocka" Alwa, sist skiljde det 1,1kg mellan dem men jag tror snarare på 1,5kg just nu :)



Alwa igen ♥



Lilla Myran ♥


Jag älskar er mina skatter ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0