God morgon

Solen skiner och snön glänser på marken, det är en alldeles underbar Alla Hjärtans Dag och en perfekt dag för oss att gå ner till slottsparken och mata ankorna. Mamma har sparat bröd hela veckan så nu ska väl alla små fåglar få sin beskärda del av "kakan".

Tänkte vi skulle äta en ordentlig frukost innan vi gick iväg men när jag kom ut i köket upptäckte jag att smöret är mer el mindre slut, det räckte till exakt 5 skorpor till mig och Tuwa. Ja Tuwa fick ju även youghurt (ny smak med lakrits, jordgubb och vanilj, skit äcklig om ni frågar mig med Tuwa älskar den) men idag va hon väl inte så sugen för efter ngr skedar vänder hon upp å ner på hela skålen och börjar kladda istället. Det är ju en himla tur att vi har en stor vaxduk under hennes stol varje gång hon äter annars hade jag nog inte haft ngr mattor kvar här hemma.

Ikväll ska vi ut och äta bara jag och David, vi firar inte direkt Alla Hjärtans Dag men idag var han ändå ledig så då får man ju ta och passa på. Vi får se vad som händer efter, restaurangen är full bokad hela kvällen så det kan nog bli bra med röj där så vi kanske stannar kvar. Annars tar vi en sväng till mamma och Rune och bara sitter där och har trevligt.

Det där med att gå ut och dansa känner jag mig för gammal för, så ngn tur till Palace som Milla och Bobbo föreslog får vi nog stå över. Varken David el jag är ngr club människor utan går hellre till ngn mysig pub och dricker gott och konverserar med folk istället för att skrika till dem (musiken är så hög ute att man måste skrika på vissa ställen).
Sen blir det ofta bråk när man är ute med en massa fulla människor och det är så trångt att man mer el mindre får knuffa sig fram och det finns alltid ngt kukhuvud som får för sig att man knuffat med flit just på den personen och ska börja tjafsa bara för att. Det gäller nog mest killar men ändå inge trevligt, dessutom så börjar alltid folk tjafsa med varandra utan ngr som helst bra anledningar bara för man är för full, så nej tack till "uteställen".

Nu svamlar jag mest bara på men listan över varför jag inte vill gå ut kan göras lång, men jag tror ni har förstått min poäng redan :)

Kommentarer
Postat av: Svansen

Haha, hade inte kunnat förklara en kväll på palatset bättre själv=)

Puss

2009-02-14 @ 22:24:52
URL: http://svansens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0