Kalas

Kom hem för en timme sen från kalaset hos Micke och Tina och känner mig helt tömd på energi, blir nog en tidig kväll för oss idag. Vi hade jätte trevligt och det var ett riktigt kalas där det både serverades korv med bröd och glasstårta passar utmärkt när man fyller den höga åldern av 29år ;) Barnen hade jätte kul och busade omkring på altanen och tomten, Tuwa fick dille på skogen och skulle bara gå in i buschen men mamma vägrade, det kan ju finnas orm och då kliver jag inte in i det utan stövlar gärna lårhöga dessutom.

Imorgon väntar jobb hela dagen sen blir det snabbt hem för att göra iordning oss för festen som Tina och hennes kompis Erika anordnar, då serveras det förmodligen mest sprit så jag får nog ta med mig läsk el saft att förtära. Hoppas det blir trevligt för jag känner att det är lite segt att gå på fest med en massa folk utan att dricka en droppe alkohol eftersom det lätt blir lite stelt, men man kan ju inte isolera sig bara för att vi är gravida. Töntigt det där med att man måste dricka för att kunna va social med nya människor men det är ju ofta så att spriten gör det ju lättare för alla att ta kontakt både på gott och ont.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0