Vad gör man

Orka bråka med dagispersonalen jämt, ska ringa rektorn i eftermiddag för de har ingen rätt att avisa Tuwa från dagis idag för att jag och David vart sjuka igår. Tuwa hade nämligen kräket i söndagsnatt men det slutade klockan 03.30 och sedan dess har hon vart symptom fri och kunnat äta och dricka, hon var därför hemma både måndag och tisdag så hon inte skulle riskera att smitta någon. Men igår var hon på dagis igen och då började jag må dåligt, David hade vart sjuk under hela natten och förmodligen är det Tuwa som smittat oss men nu efter 3dagar så smittar hon ju inte. Så hur som helst när vi kom till dagis idag började de krångla och mala om att det inte var så lämpligt att hon var där om vi var sjuka, men va faan hon har ju redan varit sjuk och efter 48h smittar man i regel inte längre, det är ju inte jag och David som ska va där utan Tuwa. Dessutom var hon ju där igår så då skulle väl skadan redan va skedd. Jag vart vansinnig för jag tycker de bara jävlas och jag har redan bråkat med dem ett par tillfällen tidigare så nu känns det bara som att de vill krångla för att de kan.

Trodde dagispersonal var utbildade i pedagogik för då borde de veta att det inte är så snällt att låta en 2åring få komma till dagis och se alla barnen va ute på gården och leka för att sen inte få va kvar utan kommer in i kapprummet och sen får vända hem igen! Om de hade ringt imorse och förklarat hur de kände så hade jag inte blivit lika arg men nu kokar jag, de visste ju att vi skulle komma idag så är det så jävla svårt att lyfta på luren!!

Tuwa vart ju jätte ledsen när vi fick åka hem igen och fattade ingenting, busa barnen, sa hon bara :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0