Barnvagns dilemma

I dag har det varit en ganska slapp dag, vaknade strax efter åtta och var uppe med alla barnen och gav dem mat, gjorde i ordning Tuwa för dagis och sen var det bara jag och barnen hemma när David åkte till jobbet. Först tänkte jag ta tag i hemmet och fixa och ordna nu när jag hade hela dagen på mig men sen vart jag så trött när Alwa somnade om så jag tog med mig My in till vår säng och där somnade även vi om från 11-13.20. Var inte meningen att sova så länge men både jag och barnen tyckte det va jätte skönt.

På eftermiddagen lyckades jag övertala David till att åka in till stan för att kolla på en ny barnvagn och ta en sväng på Maxi, vi behöver fortfarande hitta en ny overall åt Alwa eftersom den jag köpte igår var alldeles för stor. Väl på Babyproffsen kom vi (jag och säljaren, David tyckte jag var för jobbig och tog sån tid att han gick upp till Lekhuset undertiden) tillslut fram till att den enkla vagnen City Elite mini som jag dissade igår, är den bästa vagnen för oss. Eftersom jag sålde vår nuvarande vagn för den är så tung och klumpig när man ska ha in den i bilen så ska jag ju ha en så smidig vagn som möjligt och köper jag då en Urban Jungel som jag va inne på igår så blir den endast 2kg lättare och det gör ju ingen större skillnad utan jag hade nog blivit förbannad på den med och aldrig använt den.
Så i morgon åker vi in och köper den nya mindre modellen, hoppas verkligen vi blir nöjda med den! Och eftersom vi då ändå ska in i morgon så sköt vi på Maxi och tar det även då, Tuwa är ju på dagis den tiden så då har vi inte alla barnen med oss och det gör det lite lättare att shoppa.

Köpte mig även en plattång i dag så i morgon ska jag klippa lugg så kanske jag lägger ut en bild på resultatet :)

Nu ska jag övertala sambon att sluta spela x-box och umgås med mig istället ....lägger ut några bilder jag tog på barnen idag, My är så söt när hon sitter i sin stol :)




My ♥



Alwa ♥



Tuwa ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0